Gaddafi - Pemimpin Libya Yang Digeruni Freemason



Muammar Gaddafi dikenali ilmuwan Islam sebagai dermawan. Banyak pertubuhan-pertubuhan Islam di seluruh dunia yang dibantu olehnya dengan material dan latihan. Membiayai membangun masjid-masjid, gedung-gedung dan sebagainya.

Pemimpin Libya yang digelar “Iron Fist” Oleh pemimpin barat yang di kepalai oleh Obama telah pun ‘terkorban’ dalam peperangan yang berlarutan selama 8 bulan.
‘Mayatnya’ pula telah dimalukan di hadapan orang ramai dan di letakkan di dalam pasar raya. Muammar Gaddafi telah memerintah Libya selama 42 tahun tetapi inilah harga yang dibayar oleh NATO, UN terhadap beliau.

Dan selama 42 tahun ini, sebahagian media barat telah mengecop Muammar Gaddafi adalah pemimpin Islam yang tidak membawa apa-apa kebaikan dan perubahan kepada rakyat Libya.

Amerika pula mahu menjadi hero, kononnya Amerika sahajalah negara yang mengaplikasikan demokrasi, negara Islam (kaya dengan minyak) semudahnya di label sarang pengganas. Inilah yang terjadi di Iraq dulu. Kuasa beralih tetapi kehidupan rakyat terus tertindas dan Islam makin ditinggalkan.

Kita dimomokkan selama 42 tahun pemerintahan Muammar Gaddafi, beliau banyak melakukan pembunuhan, kaki perempuan dan diktator yang mempunyai kuasa veto. Betul ke semua ini?

AWAS.. Jangan mudah termakan fitnah Dajjal. Ini adalah perancangan hebat Rothschild yang mengawal media.

Pada tahun 1951, Libya adalah negara paling miskin di dunia. Tetapi selepas pentadbiran Muammar Gaddafi selama 42 tahun ini yang mereka dapat

1. Tidak ada bil elektrik di Libya. Elektrik adalah percuma untuk semua rakyat

2. Tidak ada faedah ke atas pinjaman, bank-bank di Libya adalah milik negara dan pinjaman yang diberikan kepada semua rakyat di 0%

3. Rumah dianggap sebagai hak asasi manusia di Libya. Gaddafi berikrar bahawa ibu bapanya tidak akan mendapat sebuah rumah sehingga semua orang di Libya mempunyai rumah. Bapa Gaddafi telah meninggal dunia, sedangkan dia isterinya dan ibunya masih tinggal di dalam khemah.

4. Semua yang baru berkahwin di Libya menerima Dinar $60,000 (US$ 50,000) oleh kerajaan untuk membeli pangsapuri pertama mereka untuk membantu memulakan keluarga

5. Pendidikan dan rawatan perubatan percuma di Libya. Sebelum Gaddafi hanya 25 % Libya celik pendidikan. Hari ini, angka itu adalah 83%

6. Sekiranya Libya ingin mengambil pertanian sebagai kerjaya, mereka akan menerima tanah pertanian, sebuah rumah pertanian, peralatan, benih dan ternakan untuk memulakan pertanian secara percuma.

7. Jika Libya tidak dapat mencari kemudahan pendidikan atau perubatan yang mereka perlukan di Libya, dana kerajaan akan menaja sepenuhnya warga Libya ke luar negara kerana ia bukan sahaja percuma tetapi mereka mendapat tempat penginapan US$ 2,300 sebulan dan elaun kereta

8. Jika penduduk Libya membeli sebuah kereta, kerajaan akan subsidikan 50% daripada harga petrol

9. Harga petrol di Libya ialah $0.14 (N22) per liter.

10. Libya tidak mempunyai hutang luar negeri dan jumlah rizabnya $150 bilion sekarang dibekukan di seluruh dunia

11. Jika penduduk Libya tidak berjaya untuk mendapatkan pekerjaan selepas tamat pengajian, kerajaan akan membayar gaji purata profesion seolah-olah dia bekerja sehinggalah pekerjaan berjaya diperolehi.

12. Sebahagian jualan minyak Libya, dikreditkan terus ke akaun bank semua rakyat Libya.

13. Seorang ibu yang melahirkan anak menerima AS$ 5,000

14. Gaddafi menjalankan projek pengairan yang terbesar di dunia, yang dikenali sebagai projek “Great Man Made River“, untuk membekalkan air sedia ada di seluruh negara padang pasir.

(Gambar) Muammar Gaddafi yang muncul pertama kali di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) ke-64 setelah 40 tahun menolak untuk menghadirinya, mempamerkan ketegasan dengan menyelar badan dunia itu atas apa yang disifatkannya sebagai ketidakadilan dan berat sebelah.

Pemimpin Libya itu mengejutkan perhimpunan tersebut apabila menunjukkan aksi mengoyak buku piagam PBB dan kemudiannya melemparkan buku ke podium sebagai tanda protes terhadap kelemahan PBB.

Sumber : Neil Amstreen

CENTER

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS