Rumah Wardina Dirompak, Suami Dipukul

Rumah Wardina Dirompak, Suami Dipukul

KUALA LUMPUR, 12 Jan: Rumah selebriti terkenal, Wardina Safiyyah (gambar) telah dipecah masuk dan dirompak tiga perompak bersenjatakan parang malam tadi, mengakibatkan kerugian lima buah komputer riba milik keluarganya.

Menurut Wardina yang berkongsi pengalaman mencemaskan keluarganya itu melalui laman sosial Twitter memberitahu, suaminya, Ikhwan Johari dipukul perompak manakala anak-anaknya sedikit trauma akibat insiden tersebut.

“We have been robbed! 3 robbers came into our house baru tadi! Indo workers. Kids and me terrified! All laptops 5 buah diambil. Hpless too.

“It was very scary seing 3 masked men carrying tongkat & parang in our house..was hiding under the blanket with kids, takut sangat Ya Allah.

“Police dah sampai..Pencuri bertopeng, pukul Ikhwan,” kata Wardina yang dipetik dari laman Twitter miliknya awal pagi tadi.

“Takut sgt dia apa-apakan kami, sbb marah tak de brng kemas…Kids trauma sikit,” katanya lagi.

Agak melucukan apabila perompak-perompak yang dipercaya warga Indonesia itu sempat memarahi Wardina sekeluarga kerana tidak menyimpan barang kemas di rumah mereka untuk dicuri.

Wardina atau nama sebenarnya Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, 33, membuat laporan di balai polis berdekatan dan polis dan pihak polis masih menyiasat kejadian tersebut di rumahnya.

Buat masa ini, Wardina terpaksa meminjam komputer riba milik jiran untuk berkomunikasi dengan dunia luar.

Pengacara Malaysia Hari Ini (MHI) itu juga percaya bahawa perompak yang memasuki rumahnya itu masih berkeliaran di sekitar Ampang dan meminta orang ramai melaporkan kepada pihak berkuasa sekiranya ternampak beberapa warga Indonesia yang mencurigakan.
- Harakah Daily

1 comments :

dulu perempuan suka berfikiran kalau ada lelaki di rumah tak takut sangat berseorangan (maksudnya kalau ada abang atau ayahlah). Sekarang tak guna berfikiran begitu lagi..sebab lelaki pun tak dapat melindungi kita. Kita sendiri terpaksa berusaha berhati2 dan menjaga diri sendiri.

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS