Nur Amalina Che Bakri Mangsa Fitnah

Semestinya anda kenal Amalina Che Bakri seorang pelajar yang dahulunya mendapat keputusan 17A1 SPM pada tahun 2005 dan terus mengejutkan ramai dikalangan rakyat Malaysia. dan kini rakyat Malaysia dikejutkan lagi dengan berita Amalina sudah lupa adat ketimuran selepas menuntut di University of Edinburgh, Scotland UK kemungkinan terkena kejutan budaya. artikel di bawah adalah jawapan dari ibu kepada Amalina mengenai kontroversi anaknya,

JOHOR BAHRU: “Semua itu tidak benar! Anak saya masih meneruskan pengajian di tahun akhir dalam bidang perubatan,” kata Sabariah Hassan, 52, ibu pelajar genius, Nur Amalina Che Bakri.

Sabariah berkata demikian ketika mengulas dakwaan anaknya gagal dalam pengajian kerana mengamalkan gaya hidup bebas seperti tersiar dalam sebuah blog dan kini tersebar luas di Internet termasuk menerusi laman sosial facebook.

Menurut Sabariah, Nur Amalina, 23, yang menuntut di Universiti Edinburgh, Scotland, United Kingdom (UK) baru menamatkan pengajian dalam bidang farmakologi dan kini meneruskan pengajian dalam bidang perubatan di tahun akhir.

“Nur Amalina sedang menjalani latihan praktikal di sebuah pusat perubatan di sana (UK) dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei 2013 sebelum kembali ke Malaysia.

“Malah, dia kini bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan yang akan dijadikan rujukan kepada pensyarah, pelajar dan pengamal perbuatan. Buku itu dalam proses akhir untuk disiapkan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam - myMetro


Nur Amalina Che Bakri
Nur Amalina Che Bakri
Nur Amalina Che Bakri
Nur Amalina Che Bakri
Nur Amalina Che Bakri

Amalina jadi pengacara


Rahsia kejayaan amalina.


Kejutan budaya...

8 Komen

kejar ilmu dunia smpai ilmu akhirat dilupakan..mmg lupa daratan la tuh...

people changes...

ishh. taktahu yg mana betoi. tp berdosa klau mmfitnah kan. mgkin tu org yg look a like mcm dia. wallahualam

tiru sebijik2 dari berita mmg la x terbuka otak..

amik ni bagi bukak sket otak tu..

http://www.tintapenaku.com/2012/01/nak-tau-sebab-apa-aku-geram-gila-kat.html

syirah - mak dia sendiri cakap gambar tu dicuri dari Fb Amalina,..kalau dah curi dari fb dia, means gambar dia la..xkan anak Najib plak kot..

Yang paling saya kesalkan..kenapa tudung yang melambangkan diri seorang wanita muslim di buang dari kepala?? Kenapa perlu ikut jejak orang barat...????

belajar tinggi2...tp syg..jahil..tu la yg terjdi pda peljar pintar spm 2005 ni..jahil...xguna la beljar2 tinggi2...bgus duk kat rumah tolong emak..lg elok

kejutan budaya ler nie.. ntoh ler! ape nk jadi.. korang tngok news x? prati btoi2 rambut pmpuan x sdar diri nie, kuning or blonde! kt situ dh nmpak dh pmpuan nie da lupe adat.. agama? biar la antara dia dan Allah SWT!!

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS