Perkahwinan Gay Pertama Malaysia, Ariff Alfian Rosli Kahwini Teman Lelaki Di Dublin

Perkahwinan Gay Pertama Malaysia, Ariff Alfian Rosli, Pelajar Kahwini Teman Lelaki Di Dublin

Seorang pelajar Malaysia tajaan PETRONAS yang menuntut di University College Dublin telah berkahwin dengan teman lelakinya yang dikatakan bernama Jonathan di Dublin, Ireland.

Ariff Alfian Rosli yang sebelum ini pernah dikhabarkan hilang oleh ahli keluarga.
kemungkinan hilang dan sesat dalam dunia gay.

Perkahwinan Gay Pertama Malaysia, Ariff Alfian Rosli, Pelajar Kahwini Teman Lelaki Di Dublin
Perkahwinan Gay Pertama Malaysia, Ariff Alfian Rosli, Pelajar Kahwini Teman Lelaki Di Dublin
Perkahwinan Gay Pertama Malaysia, Ariff Alfian Rosli, Pelajar Kahwini Teman Lelaki Di Dublin
Kredit gambar: RotiKaya.Com
Memalukan agama, bangsa dan negara!

63 comments

mmng amat memalukan, kenapa perlu pakai pakaian kebangsaan melayu kita...kalau depan mata, tembak je

Jangan jadi bangsa melayu la.. Kalau ambiga tau.. Tersenyum lebar la.. Minta2 la aku tidak tergolong dlm golongan org2 mcm ni..

pe nak jadi la.. adoiii...

jom singgah http://syoknyerblogging.com/v1/

ya allah..sedihnyer..ape nk jd ni..akhir zaman dah sgt2..

dua je soalan aku dkat mamat melayu Islam tu : bodo ke bangang? [nauzubillahhiminzalik]

spesis alien tul...geli geleman aku tgk..btul la ckp hang tuah,xkan melayu hilang di dunia.tp dia x ckp melayu jadi gay kwin ngn mat salleh..bala2

What can we do? It's his evil choise. May Allaah guides all single men and women on the right path. Ameen...

Aku berdoa semoga dia sempat bertaubat. Jelas dan nyata dengan apa yang terjadi kepada Kaum Nabi Luth. Kesannya masih ada sehingga sekarang.

Selagi dia belum bertaubat, jangan ler dia balik malaysia ni. Aku lagi takut dengan azab Allah.

semoga diaq akan jumpa jln kembali sblum ke jalan mati..aamin

pakai je tengkolok tapi memalukan rakyat malaysia...ni orang jangan bagi masuk malaysia....

Ini kes liwat di London ni .

Dosa yg jelas dan nyata dibuatnya.seluruh umat Islam di Malaysia dpt bencana nnti.Wallahualam...

At least I see a real love, irregardless of place, race, religion, sex...
It's not a devil choice, it's just his different personal preference. Many so called straight people like us don't know appreciate love.

Apalah nak jadi....
Jadi macam umat nabi luth ke?

Nak cakap lebih tak berani...
Pasal aku bukan pengkaji sejarah....

Walhasil...
Apa yang kita boleh buat....
Tengok jer....
Bangsa lain ketawa jer ....
Memalukan....

ke luar negara untuk belajar dan bawa balik ilmu..tapi lain pula hancur luluh hati ibu bapa..

I thought all religions are against this kind of marriage/relationship, ini perlakuan mencabar agama, mencabar ajaran Rasul d Quran, mencabar melayu (dgn berpakaian begitu)mencabar norma etc. If man are allowed to do what they like, remember the forbidden fruit yg hawa ate di Syurga..remember what happen. Religion emphasized memelihara one's harta (against theft, robbery etc), kewarasan (sanity), aqidah (belief), keturunan etc. So what happen if everyone get married to person of same gender or their pets out of real 'love'?

Binatang pun tak ngorat sama jenis..ni syaitan dah merasuk dalam nafsu manusia ni..terlalu ikut nafsu..akan lesulah nanti jadinya..

yang paling kesian, dekat mak ayah dia, x psl2 kna tanggung hutang belajar dia.... :-(

kawin sma jantan? nauzubillah....!!!

ya Allah...adakah ini tanda-tanda KIAMATMU....YA ALLAH jgn lah ENGKAU MURKA dgn umat MU yg sebegini...berilah hidayah & petunjuk pd dia utk INSAF YA ALLAH...

Memalukan, Btul, Siap pakai baju bangsa melayu lagi 2, Knpa x pakai baju pengantin gaun. Org cam ni x guna tul la. Hisssss

itu lah dikatakan jodoh di tangan tuhan, mereka dapat disatukan hanya kerana keizinanNya.

antara bala yg menular kesan drpd perbuatan luar tabi'i ini yang dimurkai Allah adalah HIV dan AIDS..

“Let those who contradict his command beware a trial or a severe punishment.” Qur’aan, 24:63

To those who claim that there are made that way, there is no reliable evidence that homosexual behavior is determined by a person's genes and it's not allowed in Islam as well. Actually Quran forbids any sexual relationship other than in a marriage between a man and a women.
So please our Muslim brothers come back to your senses...

Nama Arif dah elok tapi pilih jalan yang tak arif.....ini lah dia

Ini bukan keluar anak ni, ini keluar tahi ni... Taubatlah wahai ummah...

Jom pakat ramai tanya die sokong BN ke PR :P

Astaghfirullah... Pengajaran buat kita.. Cuba fikir.. Macam mana lah dia nak jawab dengan Allah nanti.. Hidup macam tak da Tuhan.. Astagfirullahal'azim.. Semoga kita dijauhkan dan dilindungi Allah dari semua kemungkaran ni...

x gune jdi org kalo cm 2...memalukn bangsa n ngr...n pling penting...memalukn AGM...spe yg sokong perkahwinan x msuk akal nie mmg gile ar...astagfirullah...taubatlah cpt2...

dunia dah semakin ke akhir zaman. makin ditegur, makin dicabar! perbuatan malaun ni tak ubah mcm kes fatin/fazil yg kawin kat oversea satu masa dulu n smpai skrg xblik2 m'sia lg...

smakin ke akhir zaman, manusia dh mcm smakin ke arah jahiliyah smula..nauzubillah...

moga di buka kan pintu hati untuk bertaubat...ambiga mmg senyum lebar la

WWooooooooooooohhhhhooooooooooooooo.....GAY TAHAP DEWA !!!!!!!!!!!!!!!!

Lepuk yem...keyword dia 'turbo' Helmi, cium-cium ni pon pon buninya haih...i congak u do meng ! meng ! I know your mobile but now i Dont !

manusia2 mcm yg patut d rejam guna batu bata.....nama saja islam tp perangai maca syaitan..........bertaubat lh sebelum kamu d solat kn.......

semoga mereka bahagia dan menemui jalan kembali suatu hari nanti

meluaatttttttttt daaa.... tahap gaban

tgk sudah jgn nk kutuk2... dlm hati berdoa agar dia berubah... sok2 kena kat family or anak korang apa nk dikata...??? fikir2kan

dema kawen ikut adat kapir eh?
btul2 tersimpang empat dah ni..
tapi gerek jgk eh..sibling kemain ramai dtg support.bgmbo bagai...anehla... =p

jijik gler ak tgok....eee...rase nk tumbuk je...memalukan agama n bngse je...sumpah jijik...jawap la kat padang mashar nanti....

astaghfirullahalazim...bawak2 la btaubat....ap la nk jd dunia skng...da r myimpang jauh pas 2 g tunjuk2 lak kat org...law ak jumpe mamat ni ak bunuh jer...

Semoga dia mendapat petunjuk untuk kembali ke jalan yang benar. Gay/Lesbian is a disease - mental disorder. Perlu bantuan perubatan dari awal sebelum terlewat... Nielah kalau pendidikan ugama diabaikan...Semoga Allah SWT memelihara semua muslimin dan muslimah daripada penyakit yang sebegini. Amiiin.

kasi potong telo je

kalo aku temu ariff, aku padang terus kat muka,aku inci betol2 muka dia,aku ludah dia tepat kemuka dia.......memalukan mak bapak saja.......

subahanallah.....apa dah jadi ni....
ya ALLAH semoga dia kau temukan jalan yg sebenar nya ..ya ALLAH....dan semoga dia sedar insaf atas apa yg telah di lakukannya.....AMIN...

allahhuakhbar....jauhkan aku dari golongan ini........

ingatlah bahawa allah menjadikan makhluk secara berpasangan.jgnlah berlaku songsang.ingatlah kisah nabi lut.
allahhuakhbar,allahhuakhbar,allahhuakhbar,..............

bagus...well done. Just be yourself...u know what you want...

i am so proud of you.

Semuga kamu bahagia dengan dia....

Prove them wrong!!!!

ya allah pecepat kn la bala kepada dia . .biar boleh jd renugan kepada umat mu . .amien

subhanallah..ya Allah..bukakan lah pintu hatiya bertaubat dan kembalikan dirinya kepadamu..sesungguhnya engkau maha pengasih lagi menyanyangi..amin..

MasyaAllah.. Allah selamatkan agama dan bangsaku..

hidup PAS laksana kan hukum hudud..bru kurang gejala bodoh ni...kompom kalau dia balik malaysia aku nak join orng yg nak rejam dia tuh...

gay tu genetik.. bukn dibuat2..

KEPADA YG KUTUK2 tu : jgn suka menuding jari esok awak tu jadi gay xpun anak atau keturunan awak jadi gay baru tau malu ya... ingt hukum karma...
tak perlu kot nak marah2..biar jelah dia...tak ganggu sapa2 pun.. hak masing2 bukan diminta ada perasaan kat lelaki.. okay adios...!

DOALAH..SUPAYA KEMBALI KE PANGKAL JALAN......USAHLAH DI SUMPAH..SUMPAH...MAKIN SESAT DIA....

ini pengotor name
baik agama islam...

Ariff , jangan peduli kepada komen kritik2. Asal kita tau sendiri tidak laku perkara jahat , hidup bahagia dlm jalan kita sendiri. Insha-Allah semoga bahagia dan sihat selalu.
utk kritik2,
Gay bukan semuanya pilihan tapi dlm genetikya, cuba timbang rasa kpd mereka yg tidak 'sempurna' dlm mata kamu. Sampai bila baru kaum kita akan buka mindanya...

kalau macam ni....x hairanlah kalau bumi malaysia diterbalikkan seperti zaman nabi Luth A.S....

dapat tahu balik Malaysia siap la mangkuk jamban ni kna rejam...
budget dpt tajaan blajar ko hebat la, boleh buat ape saja...bodoh xleh diajar,bongok xleh ditegor..
lagi bagos aku, x ngaji tggi pon tapi xde nak mempersenda/melawan Islam.

pelik bile terbaca komen yg mengatakan gay adalah dari genetik...n yg lg pelik nye..mamat malaysia 2 masih ingat lg pd keturunan, bangsa n dari mana bila nk kahwin 2...siap pakai tengkolok, nsib bek bukan songkok..ape motif die

Bising... Kamu pedulik apa orang kahwin siapa! Dia kahwin lelaki ka pondan ka alien ka... kamu pedulik apa? Pernahkah kamu minum kopi sama2 dia?

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS