Wanita Mati, Inspektor Polis Parah

Wanita Mati, Inspektor Polis Parah
KENINGAU: Seorang wanita terbunuh akibat ditikam bertubi-tubi perompak yang memasuki rumahnya manakala rakan lelakinya, pegawai polis berpangkat inspektor yang cuba membantu parah juga akibat ditikam dalam kejadian di Taman Andika di sini, awal pagi semalam.

Pegawai polis berusia 29 tahun berkenaan dikatakan menerima panggilan daripada mangsa berusia 27 tahun yang meminta bantuan apabila mendapati pintu rumahnya diumpil seorang lelaki tidak dikenali pada kira-kira jam 4.40 pagi.


Anggota polis itu kemudian bergegas ke rumah wanita terbabit dan mendapati pintunya terbuka sebelum melihat mangsa sedang bergelut dengan seorang lelaki yang memegang pisau lalu cuba memberi bantuan.

Dalam keadaan kelam-kabut, suspek nekad menikam anggota polis terbabit di kaki, bahu dan belakang badan menyebabkannya berlumuran darah, sebelum menikam wanita terbabit berulang kali sehingga mati.


Pegawai polis yang parah itu kemudian mendapatkan bantuan dari Balai Polis Keningau, sebelum dikejarkan ke Hospital Keningau untuk mendapatkan rawatan kecemasan.


Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, siasatan awal mendapati, mangsa menghubungi inspektor polis itu melalui telefon bimbit untuk meminta bantuan selepas seorang lelaki tidak dikenali cuba membuka pintu rumahnya.

“Namun sebaik tiba, pegawai polis ini turut bergelut sebelum ditikam ketika cuba membantu mangsa,” katanya, semalam.


Turut hadir, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner Omar Mammah dan Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Zahari Mohamed.

Mengulas lanjut, Hamza berkata, selepas menikam inspektor polis terbabit, suspek kemudian turut menikam wanita berkenaan bertubi-tubi sehingga mati.


“Malah, sebelum melarikan diri, suspek turut sempat menikam wanita berkenaan walaupun wanita itu dilihat sudah tidak bergerak lagi.


“Tiada tangkapan dibuat pada masa ini dan polis sudah menggerakkan operasi bagi memburu suspek,” katanya.


Katanya, polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu tampil atau menghubungi Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Keningau, Asisten Superintendan Lee Nyuk Kim di talian 016-862 5302 dengan segera.


“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 394/302, Kanun Keseksaan iaitu pecah rumah dan bunuh,” katanya.- myMetro

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS