Tempurung Kepala Perlu Diganti

Tempurung Kepala Perlu Diganti
Tempurung Kepala Perlu Diganti

BUKIT MERTAJAM – Selepas kehilangan sebahagian daripada tempurung kepalanya akibat kemalangan motosikal dua tahun lalu, Mohd. Azizi Khalib, 19, masih mengharap untuk pulih sepenuhnya.

Selepas pembedahan mencantum semula tempurung kepalanya dilakukan pakar di Hospital Pulau Pinang (HPP) pada Julai 2009, tahap kesihatannya semakin baik berbanding sebelumnya.

Menurut ibunya, Roslina Che Ros, 41, anaknya masih memerlukan bantuan terutama untuk bangun dan bergerak termasuk menguruskan diri.

“Ingatannya masih lemah kerana tidak dapat mengingat dengan baik walaupun sesuatu perkara itu berlaku sejam sebelum itu,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Petani, Penanti di sini semalam.

Keadaan kepalanya selepas kemalangan pada tahun 2009.

Roslina tidak dapat menyembunyikan rasa bimbangnya kerana pakar di HPP mengesahkan bahawa tempurung kepala anaknya telah rosak dan perlu digantikan dengan tempurung kepala palsu.

Katanya, Mohd. Azizi sepatutnya menjalani pembedahan tersebut pada Jun lalu tetapi terpaksa ditangguhkan kerana dia tidak mampu menyediakan wang sebanyak RM2,000 untuk menampung kos pembedahan.

1 Komen :

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS