Duit Lesap Angkara Sapu Tangan





KUALA LUMPUR – Berhati-hati jika anda berada di dalam lif di sebuah pusat beli-belah di ibu negara dan didatangi empat lelaki warga asing yang sengaja menjatuhkan sapu tangan berwarna kuning di kaki anda sebelum mereka meminta maaf.

Mereka tidak lain dan tidak bukan hanyalah penjenayah yang disyaki menggunakan taktik pukau untuk mencuri wang daripada dompet anda.

Difahamkan, suspek-suspek yang berusia lingkungan 30-an itu baru-baru ini menjadikan pelanggan di sebuah pusat beli-belah Berjaya Times Square di Jalan Imbi di ibu negara sebagai sasaran untuk mencuri duit.

Tidak terlepas menjadi mangsa kumpulan tersebut ialah Exco Penerangan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA), Shagul Hameed Dasthigeer (gambar), 32, yang kerugian sebanyak RM1,080 akibat dipukau oleh kumpulan lelaki tersebut pada 20 Ogos lalu.

Menceritakan pengalaman itu, Shagul Hameed berkata, ketika kejadian dia berada di hadapan lif di tingkat dua sebelum didatangi oleh empat lelaki dipercayai warga asing.

Menurut Shagul Hameed, dua daripada lelaki itu berdiri di kiri manakala dua lagi berdiri di kanannya sebelum salah seorang daripada mereka sengaja menjatuhkan sehelai sapu tangan berwarna kuning di atas kaki kirinya.

“Saya seolah-olah hilang

ingatan sebaik kain itu mencecah kaki. Apa yang saya ingat ialah lelaki yang menjatuhkan kain tersebut berkali-kali meminta maaf.

“Selain itu, saya terasa seseorang menarik sesuatu daripada poket belakang seluar saya tetapi saya tidak mampu melawan dan hanya menurut kehendak mereka,” ceritanya ketika dihubungi baru-baru ini. - Kosmo Online


1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS