Cara Mudah Embed Video Facebook Ke Blog ! (Repost)

Ramai diantara blogger kini sememangnya mempunyai akaun Facebook, dan ramai juga yang mengupload video-video di facebook sebagai kenangan, tunjuk ajar, promosi dan sebagainya, kini video facebook boleh diletakkan ke blog atau website anda dengan mudah, walaupun facebook telah menyediakan fungsi embed pada pada video di facebook, masih ada lagi video-video di facebook yang tidak disediakan fungsi tersebut, ini terjadi kerana video tersebut boleh diembed sekiranya anda ada hubungan dengan pemegang video tersebut atau tidak 'like' pada empunya video tersebut, walau bagaimana pun, tak perlu bersusah payah untuk mengedit kod, hanya pergi ke website ini Facebook Video Embed Tools (FBVEmbed) segala video di facebook boleh diembed ke website atau blog anda.

Cara-cara menggunakan sistem generatenya pun semudah ABC,
apa yang perlu dibuat hanya salin url video yang terdapat di facebook, dan letakkan pada Facebook Video Embed Tools dan tekan butang 'Get Code', kod yang siap digenerate di salin sepenuhnya dan diletakkan ke fungsi editor website atau blog anda, anda juga boleh menetapkan saiz ukuran tinggi dan lebar video dengan menggunakan fungsi sedia ada.

Pergi ke website ini Facebook Video Embed Tools(FBVEmbed) untuk mengEMBED video anda. cara menggunakannya juga terdapat di website.



Facebook Video Embed Tools




Cara Mudah Embed Video Facebook

2 Komen

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS