Jumlah Kutipan Filem 2 Alam

Pernah dengar diwar-warkan tayangan hari pertama 2 alam mencecah RM2juta ringgit, mana mungkin tidak mustahil boleh memperolehi kutipan sebanyak itu, tetapi segala-galanya menjadi mustahil apabila tayangan 2 Alam di tayangkan serentak bersama filem unggul Harry Potter, semestinya ramai pengunjung pawagam lebih berminat filem sedemikian, sewaktu Mr.BOM321 bersama rakan pergi ke sebuah pawagam untuk menonton Harry Potter, dan sempat bertanya kepada seorang cashier "masih ada kerusi kosong ke untuk tayangan 2 Alam?" cashier itu dengan cepat menjawab "2 orang je yang tengok bang, banyak lagi kosong", sedangkan waktu tayangan 10minit lagi bermula, Kenapa tiada orang nak tengok?
Mr.BOM321 pun taknak tengok dengan alasan terlalu bengang dengan promosi yang membanggakan filem ini di akhbar-akhbar harian.

Boleh ke untuk mencapai RM40Juta? Mungkin boleh jika tayangan ini berlanjutan setiap hari sehingga 100tahun. disini terdapat jumlah kutipan 2 Alam yang dikeluarkan Finas untuk tayangan 5 hari.

200K++? 83 panggung? anda nilaikan sendiri filem 2 Alam ini...

2juta atau 2ratus ribu?

6 Komen

let me count

230,000/83 = 2771.08 <--kutipan satu panggung

2771.08/9 = 308 orang yang tengok

308/7 = 44 orang sehari

ddR, betul tak saya kira ni?


- MunzirShafie [dot] Com

ni kes kurang publisiti ye x en Bom?..eh eh btol ke ni...patut wat ebih promosi la..macam pensil jugak citer best tp xdpt sambutan..citer yang xder masg tuh banyak plak sambutnyer ea...Malaysia oh malaysiaku

kalo wartawan pon da komen xbest mse diorg tgk prebiu..cmne den nk g tgk..tentulah tidakkkkk

harry potter makin hdsome he3..

cerita ni byk sgt kelemahan utk diagkat sebagai filem kutipan rm40juta. aku dah tengok dan nilai sendiri, bukan based on mluat or benci dengan penerbitnya tp atas rasa terpanggil hebat sgt ke filem ni?

tp lepas tgk, barulah aku faham kenapa org tak nak tgk. ia filem pengajaran, bukan filem seram. dan dlm proses filem ini dibikin byk sgt aspek yg tidak diambil kira or maybe terlepas pdg. dan mungkin juga kurang study or pemerhatian terhadap filem2 lain yang telah sukses.

dan bila penerbitnya terlampau yakin, apa boleh buat, dia tak tahu taste rakyat malaysia macamne. filem sebegini jalan ceritanya dah banyak main dalam drama hari raya, so adakah orang nak tengok lagi di layar perak? TIDAK!

dan apa boleh kata, kalau penerbitnya dia, idea asalnya dia. so filem ni dia je la yang yakin best, yakin orang lain pun suka.

and finally silap, sebab filem ni rating 18+, sedangkan harry potter PG13, kalo korang ade anak2 or ank sedara nak bwk tgk crite ape? sendiri pikir sendiri mau ingtlah

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS