Pergaduhan Bersenjata: 16 Termasuk Pelajar Ditahan

20/07/2010 5:42pm

GEORGETOWN - Polis menahan 16 orang, termasuk seorang pelajar berusia 15 tahun bagi membantu siasatan satu kes pergaduhan di Taman Lip Sin di Sungai Dua di sini, malam semalam.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 11 malam tadi, sekumpulan lelaki bersenjatakan pisau dan parang dikatakan bertindak ganas menyerang dua lelaki yang sedang menjaja di kawasan awam di taman berkenaan.

Katanya, kedua-dua peniaga itu sempat melarikan diri dan diselamatkan polis yang bergegas ke tempat kejadian sejurus selepas menerima aduan orang ramai.

Kedua-dua penjaja itu dipercayai berselisih faham dengan salah seorang anggota kumpulan yang menyerang mereka.

"Sebaik ternampak polis, kumpulan penyerang terbabit melarikan diri dengan menaiki dua motosikal dan dua kereta," katanya.

Bagaimanapun, katanya, empat jam selepas insiden itu berlaku, polis mengesan kenderaan mereka di kawasan Queens Bay dan berjaya menahan suspek-suspek terbabit.

Beliau berkata, setelah memeriksa kenderaan berkenaan, polis menemui senjata tajam seperi parang dan pisau yang dipercayai digunakan untuk pergaduhan. - Bernama

Samseng Remaja!

1) Komen yang tidak berkaitan dengan artikel yang dipaparkan akan dibuang serta merta.
2) Komen yang bersifat Kutukan, Kritikan, Cacian, Mencarut akan dibuang.
3) Komen yang mengandungi SPAM akan dibuang.
4).1 Penggunaan ANONYMOUS akan dijejak melalui IP ADDRESS
4).2 Komen dari fungsi ANONYMOUS yang bersifat PROVOKSI terhadap blog ini akan dibuang serta merta.
4).3 Pertanyaan & Komen yang diberikan oleh pengguna berstatus "anonymous" kepada admin, tidak akan dilayan, sila sign in GMAIL atau hubungi kami melalui facebook.
4).4 Kami berhak memadam komen-komen yang bersifat provok keatas blog ini lebih-lebih lagi komen dari pengguna ANONYMOUS